15 februari 2019

Zeker zijn van goed onderwijs, in goede gebouwen

De PvdA vindt het van groot belang dat iedereen het allerbeste onderwijs krijgt in goede schoolgebouwen en zo ook het allerbeste uit zichzelf kan halen.

Onderwijs is niet alleen de sleutel tot persoonlijke ontwikkeling maar ook tot voorspoed en welzijn van de samenleving als geheel. De gemeente is belast met de zorg voor voldoende en adequate onderwijshuisvesting. Met de jaarlijkse vaststelling van een huisvesting programma onderwijs wordt conform de geldende verordening voldaan aan deze door de wet aan de gemeente opgelegde verplichting.

We stemmen in met de nieuwbouw in Wouw. De nieuwbouw van basisschool De Stappen in Wouw is hard nodig. Er was nog wat discussie tussen de gemeente en het onderwijsbestuur, maar daar gaat men wel uitkomen.

Verder stemmen we in met het toekennen van diverse kredieten voor vervanging van verouderde scholen in het Centrum, in Kortendijk en in de Kroeven. In al deze wijken is een aantal scholen sterk verouderd en is een herijking van het aanbod op zijn plaats. Zo zal de Gezellehoek een grondige renovatie krijgen en zal de Klimroos verder worden vernieuwd.