Door Karim Ahlalouch op 5 februari 2019

Provinciefonds voor verduurzaming maatschappelijk vastgoed

Maatschappelijk vastgoed van onze gemeente zoals scholen, gemeentehuizen, sportaccommodaties en andere openbare gebouwen kan versneld worden verduurzaamd door een initiatief van de provincie Noord-Brabant, de Bank Nederlandse Gemeenten, NN Group (Nationale-Nederlanden) en Bewust Investeren BV.

In totaal is er 500 miljoen euro beschikbaar voor verduurzaming van maatschappelijk vastgoed in Brabant.

Alle Brabantse gemeenten krijgen de kans om mee te doen met dit initiatief. De PvdA Roosendaal wil dat onze gemeente daarin voorop loopt. Daarmee slaan we twee vliegen in één klap. Zo neemt de provincie de kosten van verduurzaming voor haar rekening waardoor we zelf meer geld overhouden voor lokale ambities als meer betaalbare woningen, meer banen, beter armoedebeleid en goede zorg in de buurt. Ook worden de energielasten voor sportclubs en buurtinitiatieven lager waardoor er meer geld overblijft voor sport, cultuur, ontmoeting en andere maatschappelijke doelen.

De PvdA Roosendaal, middels vragen van raadslid Karim Ahlalouch, roept het College daarom op om het provinciale fonds voortvarend te benutten.

Karim Ahlalouch

Mijn naam is Karim Ahlalouch; 42 jaar getrouwd en 3 kinderen. Woonachtig in Roosendaal sinds 1983 en lid van de PvdA sinds 2002. In de Roosendaalse multiculturele samenleving wil ik graag een bruggenbouwer zijn tussen de verschillende oevers. Een Roosendaal waarin iedereen zekerheid heeft over een goed bestaan is mijn doel. Mijn speerpunt: De Buurt

Meer over Karim Ahlalouch