Door Björn Rommens op 11 oktober 2022

Coming Out Day, Week van de veiligheid en Programmabegroting

Vandaag is een interessante dag waar vele facetten van raadslid zijn bij elkaar komen. Allereerst is het vandaag Coming Out Day. Om als gemeente te laten zien dat we het belangrijk vinden om een inclusieve samenleving te zijn, werd in de ochtend de regenboogvlag gehesen bij het Raadshuis.

Tevens is het deze week de ‘Week van de Veiligheid’, waarin o.a. buurtpreventie, brandweer, politie en handhaving allemaal veiligheidsvragen beantwoorden. Op de Nieuwe Markt stonden een aantal van die partijen met een heuse ‘Ondermijningscontainer’.
Plannen horende bij o.a. een inclusieve samenleving en een veilig Roosendaal zijn uitgewerkt in het collegeprogramma. En die plannen kosten natuurlijk geld, dus gebruik ik vandaag de middag en avond om alle stukken eens goed door te lezen! En vanavond bespreken we die stukken in de fractie. Zo is een dag goed gevuld!