5 november 2023

Arthur van Iersel nieuwe voorzitter PvdA Brabant

Arthur van Iersel is op 28 oktober jongstleden verkozen als voorzitter van de PvdA Brabant. In zijn rol als voorzitter wil hij zich inzetten voor de versterking van de vereniging. De vereniging als kweekvijver van politiek talent, als bron van politieke ervaring, als platform van inhoudelijke en strategische discussies en hoeder van de sociaal democratische kernwaarden.Maar ook de plaats waar gelijkgestemden elkaar, in veiligheid en met respect en gezelligheid, kunnen treffen. Overigens kan hij dat alleen maar doen met de steun van jullie, want jullie zijn de vereniging. En natuurlijk met de steun van zijn mede bestuursleden. Hij is daarom blij dat de ALV Frans Koevoets als penningmeester heeft verkozen en het vertrouwen heeft gegeven aan Bart Jansen als jonge en enthousiaste secretaris. Raf Daenen, Harm Rijks en Bas Thijssen completeren het gewestbestuur als algemeen bestuurslid. Deze opsomming legt overigens een pijnlijk punt bloot, het ontbreken van vrouwelijke bestuursleden. Het enthousiasmeren en werven van vrouwelijke talenten voor het bestuur zal daarom één van zijn top prioriteiten zijn. Hierbij wil hij graag gebruik maken van het netwerk van onze Brabantse prominenten, zoals Marjolein de Bruin die het gewestbestuur nog ondersteunt als interim bestuurslid. Maar er zijn nog meer prominenten waar hij mee zal spreken.

Als gewestbestuur hebben wij een formele rol naar de fracties in Provinciale Staten en de Waterschappen, zij zijn het politieke gezicht van PvdA Brabant. Maar daarnaast willen we, als belangrijke prioriteit, de lokale afdelingen ondersteunen bij het versterken van de vereniging, mede in het licht van de, wat Arthur betreft positieve, dynamiek van de samenwerking met GroenLinks.

Hij kijkt met plezier uit naar de samenwerking met alle leden van de PvdA in Brabant. Wil je iets met Arthur bespreken. Neem contact met hem op.