Björn Rommens te gast bij radioprogramma ‘Het Fractiehuis’

Door Arjan Wagemans op 9 juli 2024

PvdA Roosendaal fractievoorzitter Björn Rommens blikt / blogt terug.

Enkele weken geleden was onze fractievoorzitter Björn Rommens te gast bij het radioprogramma ‘Het Fractiehuis’ voor zijn Politiek Portret, wat werd uitgezonden op ZuidWestFM. Tijdens dit gesprek kwamen de luisteraars veel te weten over Björn zelf, maar ook kregen de luisteraars mee hoe Björn de Europese verkiezingen heeft ervaren en wat zijn bijdrage was aan dit succes.

In het eerste deel kom je veel te weten over Björn zichzelf, waar hij woont en waar hij vandaan komt, zijn favoriete vakantielanden en dergelijke. Waar veel mensen namelijk niet weten is dat – ook al voelt Björn zich en is hij een echte Roosendaler, hij niet in Roosendaal geboren is. Via zijn jeugd welke hij grotendeels heeft doorgebracht in de jeugdzorg is hij in Roosendaal terecht gekomen en als dank voor wat de gemeente voor hem heeft gedaan doet hij via zijn werk als raadslid veel terug voor de gemeente Roosendaal.

Meer over Björn, maar vooral over hoe hij terecht gekomen is in de politiek kun je terugluisteren op Spotify. Ook vertelt hij hierin uitgebreid over zijn politieke ambities en beantwoordt hij veel vragen, zodat de Roosendaler hem nog beter leert kennen. Tot slot kom je duidelijk te weten waarom hij heeft gekozen voor de Partij van de Arbeid en waarom aandacht voor jongeren voor hem zo belangrijk is.

Het tweede deel gaat over de Europese verkiezingen, want Björn heeft aan het succes van PvdA-GroenLinks een groot succes geleverd. Vanaf eind vorig jaar heeft hij de sprekerscoördinatie gedaan voor bijna vierhonderd aanvragen, waarbij veel werd geschakeld tussen de zittende parlementariërs en kandidaten voor afstemming in de agenda’s. Mede daardoor heeft de Europese fractie van PvdA GroenLinks een goed resultaat behaald.

Ook dit volledige gesprek kun je ook terugluisteren via Spotify. Tevens legt Björn uit dat en waarom de samenwerking tussen PvdA en GroenLinks in Europa zijn vruchten begint af te werpen, niet enkel in Nederland, maar ook in Europa. Tot slot geeft hij zijn mening over de opkomst van radicaal rechts.

Arjan Wagemans

Hier is Arjan Wagemans en woonachtig in de wijk Tolberg.

Meer over Arjan Wagemans