21 juli 2017

We zoeken kandidaat-raadsleden!

Op 21 maart 2018 mag Nederland naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Ook in Roosendaal gaan we dan naar de stembus. Iedereen die de PvdA wil vertegenwoordigen in de gemeenteraad van onze gemeente roepen wij op zich te melden voor de kieslijst. Ben jij straks onze vertegenwoordiger?

We zoeken voor de gemeenteraad (aspirant)leden die vanuit de sociaal-democratische waarden bijdragen aan de ontwikkeling van de samenleving in onze gemeente. Heb je belangstelling? Meld je dan aan als kandidaat-raadslid.

Interesse?

Wil je eerst nog wat meer informatie? Voorzitter van ons afdelingsbestuur, Kees Jongmans vertelt je graag meer over het profiel en de kandidaatstellingsprocedure, maar ook over de mogelijkheden van het volgen van de ontwikkelingsmogelijkheden. Onze huidige fractievoorzitter en lijsttrekker – Michael Yap – kan je meer vertellen over de werkzaamheden in de raad. Ook ben je welkom om mee te kijken bij de fractie- en raadsvergaderingen.

Aanmelden tot uiterlijk 31 augustus 2017

Als je interesse hebt om gemeenteraadslid te worden voor de PvdA, meld je dan door middel van een sollicitatiebrief aan via het e-mailadres van onze secretaris Ton Kunst: tonkunst@kpnmail.nl. Geef daarbij aan wat je motivatie is om raadslid te worden en welke kwaliteiten je daarbij meeneemt. Je aanmelding moet uiterlijk op 31 augustus binnen zijn.

Aan de kandidaten die zich melden zal gevraagd worden om de ‘interne bereidverklaring van de PvdA’ en de ‘erecode van de PvdA’ te onderschrijven. Deze stukken kunt u opvragen bij Ton Kunst. Pas als de kandidaat deze stukken heeft ondertekend en dus in het bezit zijn van het afdelingsbestuur, dan is de kandidatuur formeel afgerond.

Kandidaatstellingscommissie

Na de sluiting van de aanmeldingstermijn worden de gegevens van de kandidaten doorgegeven aan de onafhankelijke kandidaatstellingscommissie, die de kandidaten o.a. toetst aan het profiel en aan de erecode. De commissie stelt vervolgens een voordracht van de kandidatenlijst op.

Vaststellen van de kandidatenlijst door de ledenvergadering

Op de ledenvergadering van woensdag 29 november 2017 wordt de kandidatenlijst vastgesteld.

Profiel kandidaat gemeenteraad