Door op 24 september 2015

Roosendaal werkt mee aan Internationale Coming Out Day!

Ieder jaar op 11 oktober is het internationale coming-out day. Coming out is een uitdrukking die wordt gebruikt om het moment aan te duiden waarop een homo, lesbienne, biseksueel of transgender voor zijn of haar seksualiteit uitkomt.

Deze dag wordt internationaal gevierd vanaf 1988. Het COC West-Brabant West en Tholen heeft per brief gevraagd wat wij als gemeente Roosendaal organiseren rondom coming-out day. Het COC heeft voorgesteld om tijdens deze dag de regenboogvlag te hijsen bij het gemeentehuis. Het doel hiervan is om de LBHT-gemeenschap meer zichtbaarheid te geven De PvdA steunt het initiatief van het COC West-Brabant West en Tholen en streeft naar een gemeente waarin iedereen zichzelf kan zijn.

Eén van de kernwaarden van de PvdA Roosendaal is dat wij mensen accepteren zoals ze zijn. Niemand zou zijn identiteit hoeven te verbergen. Veelzijdigheid is juist ook een stuwende kracht in de samenleving. We zijn dan ook verheugd dat de gemeente Roosendaal meedoet en uiting geeft aan de Coming Out Day. Om hieraan uiting te geven hijst wethouder Lok op vrijdag 9 oktober de regenboogvlag bij het Oude Raadhuis op de Oude Markt in Roosendaal. De vlag blijft hangen tot maandagmorgen 12 oktober