Door Michael Yap op 1 juni 2018

Openluchttheaters Vrouwenhof & Nispen

Onze gemeente is uniek met twee prachtige Openluchttheaters. In het Vrouwenhof en in Nispen vinden prachtige voorstellingen plaats en is er sprake van een unieke beleving.Samen met de VLP, D66 en SP, hebben we nu het initiatief genomen om beide theaters een vaste plek te geven in de Roosendaalse subsidieverordening. Nu ontvangen beide theaters nog ad-hoc financiële steun, terwijl een structurele ondersteuning, zoals bijvoorbeeld de harmonieën ook ontvangen op zijn plaats is.

Dit geeft beide theaters ook de mogelijkheid om andere bronnen aan te boren en borgt het openluchttheaterwerk voor nu en in de toekomst als belangrijke pijler in de citymarketing van onze gemeente.

In beide theaters is ook de afgelopen jaren veel geïnvesteerd. De vele actieve vrijwilligers in samenwerking met onder meer de gemeente hebben het Vrouwenhof-park opgeknapt en is de Heerlijckheijd Nispen een unieke plek in Brabant.

Om de structurele borging van het openluchttheaterwerkmogelijk te maken wordt dus met de VLP, D66 en SP een motie ingediend in de gemeenteraad die binnenkort op de raadsagenda staat.

Michael Yap

Ik ben sinds 2006 gemeenteraadslid in Roosendaal. Een zeker bestaan voor iedere Roosendaler staat voorop. Vanuit rechtvaardigheid, solidariteit en duurzaamheid verantwoorden we onze keuzes. Een Roosendaal voor iedereen staat voorop! In beeld: Duurzaamheid en innovatie. In beeld: De bieb verbindt!

Meer over Michael Yap