20 december 2016

Ook in 2017 staan we weer voor u klaar!

In Roosendaal gaan we in 2017 op zoek naar een antwoord samen met de “ontevreden?”, “boze?” burger. Beter luisteren is het veelgenoemde devies. De dialoog aangaan met de burger en met de samenleving is essentieel.

Hoe gaan we in een heel andere richting, vanuit een ander perspectief de democratie te versterken? De democratie op de schop? Behalve af en toe stemmen kan de burger slechts zwijgen – of schreeuwen? De burger moet mee beslissen, mee praten en mee controleren.

De “boze” burger is vooral een geëngageerde burger, en dat engagement, die betrokkenheid, moet beter worden afgetapt. Hoe gaan we dat doen? Meer dialoog. Jurypolitiek? Loting van gekozenen?

Populistisch stemgedrag heeft het misverstand gewekt dat de mensen ook populistisch zijn. Dit is niet zo. De politiek is voor, door, en met mensen. Vanuit deze missie willen wij in 2017 wederom de straten, wijken en dorpen in. In dialoog met U in 2017. Wij gaan in Roosendaal onbevooroordeeld rondlopen omdat we graag bereid zijn met u te praten.

Fijne feestdagen en een mooi 2017!