15 januari 2016

Nieuw Roosendaals detailhandelsbeleid

De gemeenteraad heeft het nieuwe Roosendaals detailhandelsbeleid vastgesteld. De PvdA kon hiermee mee instemmen met nog specifieke aandacht voor de aanloopstraten richting de binnenstad, financiële prikkels, bestrijding van de leegstand en balans tussen de binnenstad en onze wijken en dorpen.

Namens de drie samenwerkende partijen D66, PvdA, GroenLinks, werd door Harm Emmen (D66) in zijn maidenspeech benadrukt dat ‘financiële verleiding’ om bestaande en nieuwe ondernemers, van binnen en buiten Roosendaal, te verleiden zich binnen de compacte binnenstad te vestigen van belang is. Wethouder Lok gaat dit nader onderzoeken.

Daarnaast spraken wij onze steun uit voor een raadsbreed gesteund voorstel om het belang van de leefbaarheid van de dorpen binnen onze gemeente ook een plaats te geven in het detailhandelsbeleid.

Ook spraken we onze steun uit voor het voorstel om het belang van de aanloopstraten binnenstad te onderstrepen, waarbij het rapport ‘Roosendaal, gezonde stad’ de leidraad is voor het handelen van de gemeente ten aanzien van onder meer de inwoners, ondernemers in de aanloopstraten als de Molenstraat en Brugstraat.