Door op 1 december 2016

Fractie op locatie: SDW ’t Zand

De fractie en ondersteuning bezocht in het kader van de fractie op locatie het nieuwe gebouw aan de Zundertseweg van SDW. We werden hartelijk welkom geheten door Corrie van Oorschot, unitmanager.

De nieuwe locatie is werkelijk prachtig en Corrie is dan ook in haar nopjes over de huisvesting. Corrie sprak enthousiast over de ontwikkelingen die de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking of die een ontwikkelingsachterstand heeft doorlopen. Corrie werkt zelf al ruim 35 jaar binnen deze organisatie. De gerealiseerde nieuwbouw zorgt ervoor dat de best mogelijke zorg voor cliënten geleverd kan worden.

SDW kijkt heel erg naar wat mensen kunnen en denkt niet in beperkingen. Een wens van Corrie is dat op termijn ook buurtbewoners gebruik kunnen maken van de faciliteiten, zoals dagbesteding op locatie van SDW. Vol enthousiasme volgt er een rondleiding langs de verschillende vleugels binnen het gebouw, waarbij we een inkijkje krijgen in enkele kamers van cliënten en de gezamenlijke huiskamers. Alles is mooi versierd voor Sinterklaas en er is werkelijk over allerlei details gedacht om de veiligheid voor cliënten te waarborgen.

De PvdA fractie was aangenaam verrast door de warmte waarmee zowel cliënten als medewerkers spraken over de organisatie. Je ziet dat medewerkers met passie werken en er veel persoonlijke aandacht is voor cliënten.