Door op 9 november 2016

Fractie op locatie: De Kringloper

De fractie en ondersteuning bezocht in het kader van de fractie op locatie Stichting de Kringloper en sprak met het management over de diverse activiteiten die de stichting uitvoert.

Het management had een presentatie voorbereid waarin het ontstaan , het heden en de toekomstplannen van Stichting de Kringloper werden toegelicht. Uiteraard werden ook de diverse activiteiten toegelicht: de activiteiten gericht op hergebruik om de afvalberg te verkleinen en  de Kans-activiteiten.  Deze activiteiten zijn gericht om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen.

kringloper

Vooral de wijze waarop de stichting deze activiteiten zeer succesvol combineert, was een eyeopener voor ons.

Ook werd gesproken over uitdagingen waar de stichting mee te maken heeft die voortkomen uit/veroorzaakt worden door zowel de lokale als landelijke overheden. Onsamenhangende wet-en regelgeving vanuit de landelijke overheid en de verschillen in benaderingen vanuit de diverse lokale overheden werden benoemd en besproken.

kringloper2

Tot slot werd een rondleiding gegeven door het pand.

Kortom we hadden een bijzonder leerzame avond.