10 oktober 2016

Fractie op locatie: Buurtpreventie Nispen

De fractie en ondersteuning bezocht in het kader van de fractie op locatie vandaag de Heerlijckheijd Nispen en liep mee met het buurtpreventieteam Nispen.

In het kader van de Nationale Brandpreventieweken namen we eerst een kijkje bij de activiteit ‘Oefenen in de wijk’. Brandweer Midden- en West-Brabant verzorgt in diverse wijken in de regio woningbrand-oefeningen en nodigt buurtbewoners uit om hieraan mee te doen. De PvdA leden werden bij de Pastorie bijgepraat door de brandweer over aanrijdtijden, zelfredzaamheid en het belang van het werk van de brandweer.

IMG_8036

Vervolgens gingen we met Marco en Ad op pad door Nispen, met een heldere uitleg over de do’s en dont’s van het buurtpreventiewerk. Uiteraard kwamen we langs een aantal pareltjes van Nispen, waaronder het openluchttheater. We sloten de avond af in het dorpshuis Nisipa met een attentie voor de buurtpreventie en hadden als fractie nog een kort overleg over een aantal politieke actualiteiten.

IMG_8039

IMG_8041

De fractie op locatie staat dit jaar nog gepland op de volgende data:

24 oktober 2016
7 november 2016
28 november 2016
12 december 2016
19 december 2016

Wilt u ook de fractie op bezoek. Neem contact op met fractievoorzitter Michael Yap