Door op 15 juli 2015

Fietsenquête Roosendaal

Na een week enquêteren hebben al bijna 200 Roosendalers de moeite genomen om hun mening te geven over het fietsen in en door de binnenstad van Roosendaal.

De meeste fietsers komen naar de binnenstad om te winkelen, voor de horeca of een bezoek aan de bibliotheek of de Kring.

Opvallend is dat veel respondenten het fietsverkeer naar en door de Binnenstad als gevaarlijk betitelen en de routing op veel plaatsen onduidelijk vinden.

Een veilige route van en naar de binnenstad, alsmede door de binnenstad vinden de fietsers van belang. Ook een gratis fietsenstalling draagt er aan bij dat de Roosendaler de fiets pakt om naar de binnenstad te komen.

Het prettigst fietst men door de Laan van Brabant naar het Roselaarplein. Een goed fietspad, veilig en een duidelijke route. Het onprettigst ervaren wordt de fietsroute van de Burgemeester Prinsensingel naar de Nieuwe Markt wegens het autoverkeer en de verkeersveiligheid.

De enquête blijft de komende weken actief, dus blijf deze invullen. De PvdA zal in september met aanbevelingen komen ten aanzien van het fietsen naar en door de binnenstad. Dan zal ook in de Roosendaalse politiek de nieuwe centrumring, de Strik van Roosendaal, worden besproken, alsmede het nieuwe Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan (GVVP).

Vul de enquête hier in: fietsenquête of print de enquête uit: PvdA Enquete fietsers in en door de Binnenstad en stuur hem op naar de PvdA fractie (Bloemenmarkt 12, 4701 JB Roosendaal).