Door op 21 oktober 2016

Een Roosendaals Welkomstpakket

De PvdA pleit voor een Roosendaals Welkomstpakket voor nieuwe Roosendaalse inwoners, gast in je eigen stad, in samenwerking met de VVV. Iedere nieuwe Roosendaalse inwoner krijgt een welkomstpakket aangeboden over onze mooie gemeente. Daarnaast ook een welkom voor iedere Tullepetaon die in Roosendaal wordt geboren.

We willen dat nieuwe inwoners zich snel thuis voelen in onze prachtige gemeente, zeker nu onze gemeente veel te bieden heeft. Met een welkomstpakket voor nieuwe inwoners en een attentie voor pasgeborenen heten we hen van harte welkom in onze gemeente. Het welkomstpakket van de gemeente dient wat ons betreft te worden samengesteld in samenwerking met de VVV en onze lokale ondernemers en maatschappelijke partners en verenigingen. We mogen immers trots zijn op onze gemeente en haar organisaties, verenigingen en bedrijven. De VVV is enthousiast over het idee.

Voor het imago van Roosendaal is het goed om nieuwe inwoners warm welkom te heten. Het is voor de Roosendaalse samenleving goed dat onze organisaties, verenigingen en bedrijven gepromoot worden onder nieuwe inwoners. Een welkomstpakket voor nieuwe inwoners bijvoorbeeld kan bestaan uit een evenementenkalender, informatie over hoe onze gemeente werkt, vrijkaarten/tegoedbonnen/proefabonnementen voor de sport- en culturele instellingen, informatie over de stad en dorpen. Een attentie voor pasgeborenen kan bestaan uit babyartikelen met een Roosendaals tintje.

De PvdA zal daarom in de raadsvergadering van 10 november a.s. proberen om een meerderheid te krijgen in de gemeenteraad die het college van B&W opdraagt om in samenwerking met de VVV en de Roosendaalse samenleving (bedrijven, verenigingen, inwoners) een Roosendaals Welkomstpakket samen te stellen en dit aan te bieden aan iedere nieuwe Roosendaalse inwoner, met een speciale attentie voor pasgeborenen.

De uitgifte van het Roosendaals Welkomstpakket kan gebeuren via Publiekszaken/Burgerzaken van onze gemeente i.s.m. de VVV. Het uiteindelijke Roosendaals Welkomstpakket kan wat ons betreft gepresenteerd worden tijdens de eerstvolgende Nieuwjaarsbijeenkomst (januari 2017) van de gemeente. De burgemeester kan dit Roosendaals Welkomstpakket dan overhandigen aan een nieuwe inwoner van onze mooie gemeente.